Huisman Equipment

Huisman Equipment
Huisman is een Nederlandse organisatie actief in het ontwerpen en produceren van zware on- en offshore constructies voor de offshore, scheepswereld.

 

Startsituatie;

  • Ongestructureerde samenwerking externe partijen (+ 140 bureaus).
  • Interne samenwerking met managers in de lijn was onvoldoende en niet gestructureerd.
  • Onduidelijk proces t.a.v. CV en sollicitatie procedure.
  • Onvoldoende arbeidsmarktcommunicatie.
  • Groot aantal vacatures (+ 150 vacatures).
  • Geen inzicht in kosten en budgetten.

Ik heb de volgende projecten uitgevoerd;

  • Samenwerking intern verbeterd, draagvlak bij managers in de lijn gecreëerd.
  • Duidelijke en zeer strakke CV en sollicitatieprocedure neergezet.
  • Van + 140 bureaus naar 17 bureaus gegaan, direct een performance traject voor preferred suppliership ingezet.
  • Arbeidsmarktcommunicatie opgestart zowel online als print.
  • Scherpere inkoop van online advertentie mogelijkheden.
  • Kosten in kaart gebracht, gaan snijden in kosten d.m.v. annuleren beursdeelnames en kritischer advertentiebeleid.
  • In juli 2009 de 1e performancemeting bureaus gedaan, hieruit zijn 8 bureaus overgebleven waarmee een mantelovereenkomst is gesloten.
  • In maart voor de 1e keer een Huisman Experience evenement georganiseerd om zelf kandidaten te werven.
  • In juli 2009 nog slechts 25 vacatures.
  • Een kostenbesparing van meer dan een €1.000.000 gerealiseerd.

Bovenstaande projecten heb ik samen met een andere interim Recruiter uitgevoerd. Tevens was er in het team nog een Assistent Recruitment voor de back office en een Junior Recruiter actief. Deze twee collega’s begeleidde ik vanuit mijn rol als Senior Recruiter.

Ik was ook zelf actief als Recruiter voor de volgende afdelingen: 

  • Alle support afdelingen (Finance, Ict, PR, Personeel&Organisatie)
  • Sales en Concepts
  • Service Engineering
  • Commissioning Engineering
  • After Sales
  • Production

Resultaat; 47 nieuwe medewerkers voor bovenstaande afdelingen aangenomen.

Referentie (Boudewijn Timmers, Interim Recruiter bij Huisman in dezelfde periode):

In deze periode heb je je actief beziggehouden met het opzetten en verbeteren van de recruitment afdeling. Hiertoe heb je diverse acties ondernomen, onder meer het verbeteren van de directe instroom, het beperken van kosten op gebied van adverteren en beurzen, en het verbeteren van het imago van de afdeling binnen het bedrijf.

Daarnaast heb je zelf voor het grootste deel van de afdelingen geworven. Hiertoe behoren taken als vacatureteksten schrijven, kandidaten selecteren op basis van cv’s, het houden van interviews – waarbij binnen Huisman gebruik wordt gemaakt van de STAR methodiek – en het schrijven van gespreksverslagen. Bij de totstandkoming van een standaard voor gespreksverslagen heb je ook een actieve rol gespeeld.

Wat mij betreft ben je een aanwinst voor ieder bedrijf waar op een of andere manier mensen moeten worden geselecteerd door middel van gesprekstechnieken. Ik hoop in de toekomst dan ook nog vaker met je te mogen samenwerken!

 

 

Project Details

Klant — Huisman
Periode — 2008/2009
Website — www.huismanequipment.com